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002/2024 (09.02.2024)
Inhaltsverzeichnis
Themen | 004/2024 (12.04.2024)
  • Alone again, naturally
    Thirty years after Portishead’s debut, their singer makes her first solo album.
  • Such a Bright Light
    Prolific, precocious, KATE BUSH’s journey from girl genius to multifaceted art-pop phenomenon involved unlikely stops on the shelf at a sceptical label and the outer reaches of London’s pub rock circuit. Meanwhile, between her early demos and Never For Ever, childhood enthusiasms morphed into adult insights over music bold and bewitching. Still, for Bush, turning her visions into records would never be straightforward: “It’s frustrating to see something that you have been keeping transient for years suddenly become solid.”
Inhaltsverzeichnis
Themen | 005/2024 (03.05.2024)
  • My nation underground
    The enigmatic Germany visionary’s two finest albums get a welcome vinyl release. Mastered from the original analogue tapes.
  • BROTHERS GONNA WORK IT OUT
    Forty years since the first Green River demos, 30 since the death of Kurt Cobain sank their world in chaos, PEARL JAM abide, flying a flag for rock’s outsiders, finding new ways to express their anger and their hope. A new album, Dark Matter, testifies to their uniqueness as musicians, but also as people. “We got through by looking out for each other,” they tell DAVID FRICKE.
Inhaltsverzeichnis
006/2024 (31.05.2024)
Inhaltsverzeichnis
Themen | 007/2024 (05.07.2024)
  • Good morning, captain
    Fairport maestro sailing once more for sadder shores on nineteenth solo LP.
  • LEARNING TO FLY
    Sixty years ago, David Crosby, Gene Clark and Roger McGuinn bonded over a love of folk music and The Beatles. With Michael Clarke and Chris Hillman, they became THE BYRDS. What followed - jealousy, schism and divergent paths to equally wondrous music - has never erased the chiming folk-rock sound of the original band. "The five of us had a magic," discovers GRAYSON HAVER CURRIN.
  • THE MOJO INTERVIEW
    The Roots’ Renaissance Man of Rhythm on Fallon, Sly, Amy, addiction (to vinyl), Pete Townshend’s J Dilla fetish, and what makes him run so hard, so fast. “You don’t figure out what’s next,” says Questlove. “You just do it.”
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Porträt von Mojo

Mojo ist das perfekte Magazin für alle, die Rock lieben. Moderne und Old-School-Fans finden hier die perfekten Artikel über die Rockszene, mit Interviews und exklusiven Einblicken in Ihre Lieblingsbands.

Welche Inhalte bietet Mojo?

Mojo hat eine Fülle von verschiedenen Inhalten, auf die es sich konzentriert. Es gibt einen ausführlichen Blick auf die klassischen Rockbands, die das Genre zu dem gemacht haben, was es heute ist. Neben diesem allgemeinen Blick auf Bands und das Genre selbst enthält Mojo auch hervorragende Rezensionen neuer Alben, sodass Sie alle Informationen erhalten, die Sie brauchen, bevor Sie das Album selbst hören. Außerdem finden Sie in jeder Ausgabe erstklassige Gespräche mit prominenten Künstlern der Branche über eine Vielzahl von Themen, von ihrer Musik bis zu ihrem persönlichen Leben.

Wer sollte Mojo lesen?

Obwohl sich Mojo hauptsächlich auf Rockmusik konzentriert, sowohl Mainstream als auch Underground, ist es ein Muss für alle Musikfans. Durch die große inhaltliche Vielfalt erreicht das Magazin jeden Musikbegeisterten, der nach einer hochwertigen Lektüre sucht.

Das Besondere an Mojo

Mojo ist ein wirklich umfangreiches Magazin. Mit seinen ausführlichen Rezensionen und hochwertigen Interviews werden die Leser selbst feststellen, dass kein anderes Magazin an die Qualität und Tiefe herankommt, die es erreicht.

  • erscheint 12-mal im Jahr
  • erstklassiger Journalismus und ikonische Fotografie über geliebte Künstler
  • exzellentes Musikarchiv, das von der Vergangenheit bis zur Gegenwart reicht

Der Verlag hinter Mojo

Hinter dem Qualitätsmusikmagazin Mojo steht die Bauer Media Group. Die Bauer Media Group ist ein deutsches Multimediakonglomerat mit Hauptsitz in Hamburg. Seit ihrer Gründung im Jahr 1875 hat sie mehr als 600 Zeitschriften, über 400 digitale Produkte und 50 Radio- und Fernsehsender sowie Druckereien, Post-, Vertriebs- und Marketingdienstleistungen unter ihrem Dach vereint.

Alternativen zu Mojo

Auf unserer Plattform gehört Mojo zu den Rock-Musikzeitschriften. Ein weiteres empfehlenswertes Musikmagazin ist Classic Rock, die perfekte Zeitschrift für alle Rockfans. Es bietet eine Fülle von Inhalten über die größten Bands aller Zeiten, mit exklusiven Geschichten, über die noch nie zuvor berichtet wurde. Eine weitere Alternative wäre Rolling Stone. Das von Kritikern hochgelobte Magazin ist zweifellos eines der bekanntesten Musikmagazine überhaupt und macht diesem Namen mit seinen hochwertigen Artikeln und Interviews alle Ehre.

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In der aktuellen Ausgabe von Mojo

  • Ostend Blues
    A hoard of unheard Marvin Gaye music has been found in Belgium. Plus! His unreleased jazz recordings.
  • John Grant
    Michigan’s human synthesizer talks lava, famous friends and loving 1970s AOR.
  • MOJO PLAYLIST
    Listen up! For the month’s garage howls, thrill-themes and goth-pop.
  • THE MOJO INTERVIEW
    The Roots’ Renaissance Man of Rhythm on Fallon, Sly, Amy, addiction (to vinyl), Pete Townshend’s J Dilla fetish, and what makes him run so hard, so fast. “You don’t figure out what’s next,” says Questlove. “You just do it.”
  • NO STRANGER AM I
    DUSTY SPRINGFIELD sang some of the 1960s' most luminous sides but struggled, like many, in an era that refused to accept or even acknowledge her sexuality. In a chapter from his new book about the profound influence of LGBTQ people on music and culture, from Little Richard to Sylvester, JON SAVAGE tracks her trials, and her triumphs. "I want to sing songs that are real," she said. "This is my hard fight."
  • LOVE & VIOLINS
    Instrumental rock that touches the heavens and plumbs the abyss - such is the métier of the DIRTY THREE. Four decades on their unique path, juggling side-hustles with Nick Cave, Cat Power and more, the Aussie trio reconvene to pursue "the foreign and terrifying and unknown" with Coltrane and Stravinsky in their sights. "Admittedly, that's putting a big bar up," they grant VICTORIA SEGAL.
  • MOJO PRESENTS
    Seeking “classic song structure through a weird foggy filter,” JESSICA PRATT explores the Stygian corners of her mind amid a deep, hypnotic hush. One question: are you ready for the singersongwriter who finds Leonard Cohen upbeat? “There are definitely no happy endings,” she tells TED KESSLER.
  • CRASHING BY DESIGN
    ADDICTION, ALIENATION, OBSOLESCENCE-IN THE '80s, PETE TOWNSHEND WAS FIGHTING ON MULTIPLE FRONTS. AS KEY SOLO WORKS ARE RE-RELEASED HE REFLECTS ON A DECADE OF CRISIS, AND AN INTRIGUINGLY UNRESOLVED FUTURE, IN WHICH ROGER DALTREY MAY STILL PLAY A PART. "THE WHO ARE NOT DONE YET," HE WARNS MARK BLAKE...
  • THE BIRTH OF BELLE AND SEBASTIAN
    Forming against a backdrop of ME and a college music course, Glasgow’s Belle And Sebastian released their remarkable first two albums in a six-month, no-prisoners-taken charge. Inspired by Radio 2 and Lawrence of Felt, here was a masterplan that meant no interviews, and press shots with papier-mâché nuns in place of the band. “If people want to know who this band is,” the group recall of their mindset, “they’re gonna have to work to find out.”
  • LEARNING TO FLY
    Sixty years ago, David Crosby, Gene Clark and Roger McGuinn bonded over a love of folk music and The Beatles. With Michael Clarke and Chris Hillman, they became THE BYRDS. What followed - jealousy, schism and divergent paths to equally wondrous music - has never erased the chiming folk-rock sound of the original band. "The five of us had a magic," discovers GRAYSON HAVER CURRIN.
  • WITH A LITTLE HELP FROM MY FRIENDS
    PAUL WELLER – you can’t say he’s not full of surprises. Here he is, nearing 66, letting co-writers into his hermetic world – from Suggs to Noel Gallagher. And here again, embarking on a fledgling movie career. Meanwhile, he’s getting giddy about unlikely new enthusiasms. Whatever next – leather trousers? “I’ve got to say, man, Billie Eilish is fucking great,” he tells a startled WILL HODGKINSON.
  • “HE IS AS REAL AS IT GETS”
    NOEL GALLAGHER on the uncompromising Paul Weller: “He thinks most of us do the same old same old and get away with it.”
  • “DO TUBE STATION!”
    He won’t. But you’ll hear some of these on Weller’s current tour…
  • Good morning, captain
    Fairport maestro sailing once more for sadder shores on nineteenth solo LP.
  • Urban legend
    Hawley’s tenth takes its name from a Sheffield term of endearment.
  • Roots revival
    Actor and producer unite for a haunting excavation of the past. 
  • Doing it for the kids
    Hardcore lullabies from the Louisville all-stars.
  • Let’s do it again
    Miraculous comeback album from long-lost gospel group following rediscovery of their 1975 debut.
  • Stardust memories
    The mother of all rock’n’roll fantasies is given the all-encompassing deluxe box set treatment. He stooped to conquer, says Mark Paytress.
  • That’s heaven to me
    Four-LP vinyl reissue of the 1994 set profiling the soul and gospel label co-owned by Sam Cooke.
  • Stoned Gas
    From rock obscuria’s dumper: boxing-gloved, Stoogean lunacy from late-’60s Toronto.