Classic & Sports Car Abo

Ausgabe 004/2025
Aktuelle Ausgabe

EXPLORING GOD’S OWN COUNTRY
Yorkshire’s Route YC offers a scenic homegrown road trip that’s readily accessible to much of the UK. Is a Mercedes 420SL the ideal classic for the job?

RUST in PEACE
The unique beauty to be found in decay has inspired Dutchman Frans Mandigers to cherish, preserve and celebrate it with his patinated American classics

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 003/2025

‘The mighty motor punches this legendary car through the air’
This magnificent Bentley 8 Litre spent much of its life being honed for speed-record success, and its performance is still remarkable today

HIRED MUSCLE
Vauxhall’s rebadging of an Australian V8 coupé was an ingenious corporate coup that also inspired its fiery VXR performance sub-brand

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 002/2025

Cream of the cats
Unfairly maligned when it was new, the Jaguar XJ-S set new standards for aspirational GT motoring and spawned a variety of derivatives across more than two decades in production

Next stop, the Côte d’Azur
From a melted piston at Montlhéry to concours showstopper, this painstakingly restored Bugatti Type 57S by Corsica is on the road once again

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 001/2025

Diet poke
Stripped-out late-’90s roadsters didn’t come any more extreme than the Lotus 340R, but in concept, if not execution, the Renault Sport Spider ran it close

The TECHNOCRAT and the STATESMAN
Borgward had the measure of BMW with its P100 rival to the 502, but not for long. Drive them both today and you might wonder why

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 013/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 012/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 011/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 010/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 009/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 008/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 007/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 006/2024


Inhaltsverzeichnis

Porträt von Classic & Sports Car

CLASSIC & SPORTS CAR im Abo: Das englischsprachige Automagazin für Bastler

CLASSIC & SPORTS CAR bietet monatlich eine maßgebliche und unterhaltsame Berichterstattung über alle Arten von Oldtimern, Mainstream-Favoriten wie MGBs und Jaguar E-Typen Unikate, Prototypen und große Rennfahrer. CLASSIC & SPORTS CAR zählt zur meistverkauften und beliebtesten Auto Zeitschrift für klassische Modelle weltweit. Sämtliche Klassiker der Automobilbranche werden mithilfe von Bilderstrecken und Texten präsentiert. Hierbei kommen auch technische Daten und Tipps für alle Bastler nicht zu kurz.

Das Abonnement CLASSIC & SPORTS CAR für Auto-Liebhaber

Das monatlich erscheinende Magazin richtet sich an alle Fans klassischer Automobile. Die Mehrheit ist selbst im Besitz eines Oldtimers und nutzt die Bastlertipps für den Eigenbedarf. Darüber hinaus sind sie besonders an technischen Daten, die das eigene Know-how erweitern, interessiert.

Die Abo Angebote für CLASSIC & SPORTS CAR nach Ihrer Wahl

Sie finden für CLASSIC & SPORTS CAR das Jahresabo ohne Mindestbezugszeitraum und ein automatisch endendes Jahres-Geschenkabo, um dessen Kündigung Sie sich also nicht mehr kümmern müssen. Oft gibt es ein Probeabo mit einem Gratismonat. Fehlt Ihnen ein Angebot für einen kürzeren oder anderen Zeitraum, so sagen Sie es uns gern. Auch beim Rechnungszeitraum können wir Ihnen entgegenkommen.

Classic & Sports Car Abo

Abonnement

Einzelhefte

Wählen Sie Ihr Abo

Edition: Print single
ProductOfferName: Jederzeit kündbar und Geld zurück
TitleDesciption: Jahresabo
Print

Mein Abo

Jederzeit kündbar
15,90 CHF
pro Ausgabe
12 Hefte
190,80 CHF im Jahr
Edition: Print single
ProductOfferName: Geschenk 1 Jahr
TitleDesciption: Geschenk-Abo
Print

Geschenkabo

Endet automatisch
15,90 CHF
pro Ausgabe
12 Hefte
190,80 CHF im Jahr
Edition: Epaper single
ProductOfferName: 1 Jahr E-Paper
TitleDesciption: Jahresabo
E-Paper

Mein Abo

Jederzeit kündbar
5,00 CHF
pro Ausgabe
12 Hefte
190,80 CHF
60,00 CHF im Jahr
69% gespart

Wann soll geliefert werden?

Wohin soll geliefert werden?
Sie möchten ein einzelnes Heft bestellen?
Wählen Sie Ihre
digitale Ausgabe
  • E-Paper
    004/2025
    2,00CHF
    87% gespart
  • E-Paper
    003/2025
    2,00CHF
    87% gespart
  • E-Paper
    002/2025
    2,00CHF
    87% gespart
  • E-Paper
    001/2025
    2,00CHF
    87% gespart
  • E-Paper
    013/2024
    Ausverkauft
    87% gespart
  • E-Paper
    012/2024
    2,00CHF
    87% gespart
  • E-Paper
    011/2024
    2,00CHF
    87% gespart
  • E-Paper
    010/2024
    2,00CHF
    87% gespart
  • E-Paper
    009/2024
    2,00CHF
    87% gespart
  • E-Paper
    008/2024
    2,00CHF
    87% gespart
  • E-Paper
    007/2024
    2,00CHF
    87% gespart
  • E-Paper
    006/2024
    2,00CHF
    87% gespart
Sie möchten ein Abo abschließen?
Ausgabe
004/2025
Aktuelle Ausgabe

EXPLORING GOD’S OWN COUNTRY
Yorkshire’s Route YC offers a scenic homegrown road trip that’s readily accessible to much of the UK. Is a Mercedes 420SL the ideal classic for the job?

RUST in PEACE
The unique beauty to be found in decay has inspired Dutchman Frans Mandigers to cherish, preserve and celebrate it with his patinated American classics

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
003/2025

‘The mighty motor punches this legendary car through the air’
This magnificent Bentley 8 Litre spent much of its life being honed for speed-record success, and its performance is still remarkable today

HIRED MUSCLE
Vauxhall’s rebadging of an Australian V8 coupé was an ingenious corporate coup that also inspired its fiery VXR performance sub-brand

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
002/2025

Cream of the cats
Unfairly maligned when it was new, the Jaguar XJ-S set new standards for aspirational GT motoring and spawned a variety of derivatives across more than two decades in production

Next stop, the Côte d’Azur
From a melted piston at Montlhéry to concours showstopper, this painstakingly restored Bugatti Type 57S by Corsica is on the road once again

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
001/2025

Diet poke
Stripped-out late-’90s roadsters didn’t come any more extreme than the Lotus 340R, but in concept, if not execution, the Renault Sport Spider ran it close

The TECHNOCRAT and the STATESMAN
Borgward had the measure of BMW with its P100 rival to the 502, but not for long. Drive them both today and you might wonder why

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
013/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
012/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
011/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
010/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
009/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
008/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
007/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
006/2024


Inhaltsverzeichnis

Porträt von Classic & Sports Car

CLASSIC & SPORTS CAR im Abo: Das englischsprachige Automagazin für Bastler

CLASSIC & SPORTS CAR bietet monatlich eine maßgebliche und unterhaltsame Berichterstattung über alle Arten von Oldtimern, Mainstream-Favoriten wie MGBs und Jaguar E-Typen Unikate, Prototypen und große Rennfahrer. CLASSIC & SPORTS CAR zählt zur meistverkauften und beliebtesten Auto Zeitschrift für klassische Modelle weltweit. Sämtliche Klassiker der Automobilbranche werden mithilfe von Bilderstrecken und Texten präsentiert. Hierbei kommen auch technische Daten und Tipps für alle Bastler nicht zu kurz.

Das Abonnement CLASSIC & SPORTS CAR für Auto-Liebhaber

Das monatlich erscheinende Magazin richtet sich an alle Fans klassischer Automobile. Die Mehrheit ist selbst im Besitz eines Oldtimers und nutzt die Bastlertipps für den Eigenbedarf. Darüber hinaus sind sie besonders an technischen Daten, die das eigene Know-how erweitern, interessiert.

Die Abo Angebote für CLASSIC & SPORTS CAR nach Ihrer Wahl

Sie finden für CLASSIC & SPORTS CAR das Jahresabo ohne Mindestbezugszeitraum und ein automatisch endendes Jahres-Geschenkabo, um dessen Kündigung Sie sich also nicht mehr kümmern müssen. Oft gibt es ein Probeabo mit einem Gratismonat. Fehlt Ihnen ein Angebot für einen kürzeren oder anderen Zeitraum, so sagen Sie es uns gern. Auch beim Rechnungszeitraum können wir Ihnen entgegenkommen.
Leserbewertungen
1 Jahr Freude schenken!
Bei einer Auswahl von über 1.800 Magazinen finden Sie das richtige Geschenk für jeden.

Weitere Auto-Motorrad-Magazine

Newsletter abonnieren
Jede Woche Informationen zu Magazinen, Trends, Gutscheinen, Aktionen und Angeboten von Presseshop. Alles direkt in Ihrem Posteingang.

In der aktuellen Ausgabe von Classic & Sports Car

  • Look familiar?
    Want to track down a lost love or looking for history on your current classic? Send details and pictures to the p7 address or email requests to alastair.clements@haymarket.com
  • OLE KOCH
    Inspired by Bentleys and vintage coachwork, this enthusiast has created a range of bespoke half-scale machines
  • MIDDIE CLASS ACT
    The 365GT4 BB and its 512 successors proved Ferrari could make a 12-cylinder, mid-engined Miura rival that delivered comfort, handling and usability
  • 24 hours to hell and back
    The Berlinetta Boxer held the fort while Ferrari took its eye off sports-racing in the ’70s and ’80s, but its record is worth revisiting
  • LOOK MUM, NO HANDS!
    In the 1960s, the Road Research Laboratory in Berkshire pioneered self-driving car technology with this ingeniously modified Citroën DS
  • Whale rider
    An exclusive blast in the unique ‘Balena’, the final and most dramatic expression of Alfa Romeo’s 8C-2900 pre-war supercar
  • Changing of the guard
    The Rover P5’s V8-powered swansong coincided with the arrival of Jaguar’s XJ6, as the imperious stalwart made way for a new era of executive express
  • Cobra’s kissing cousin
    AC’s MA 200 signalled a bold departure for the Thames Ditton firm. Judging by this sole prototype, it could have been a contender
  • A MODEL TRIP
    How could you add further adventure to the Hippie Trail in 1973? Doing it backwards, in pre-war Fords, was Lyndon Yorke’s answer
  • SAFE AS HOUSES
    The sensible but stylish Saab 900 enjoyed an hugely successful 14-year run, from pragmatic saloons to turbo cabrios, and still has a unique appeal
  • WACKY RACES
    Some motorsport championships stand the test of time, while others come and go. Here are 10 that didn’t make it
  • ‘IT GOADS YOUINTO UNNECESSARY HOONERY, JUST FOR THE HELL OF IT’
    TVR’s Grantura made sports-car racing accessible, but company hardship curtailed its full potential, epitomised by a rare Climax-powered lightweight
  • BRUCE JENNINGS
    Four wheels are good, but one wheel is better says this unicycle connoisseur
Newsletter
Kontakt