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Themen | 001/2024 (12.12.2023)
  • THE MAKING OF . . . PENTIMENT
    Why Obsidian´s historical adventure PENTIMENT is much more than a palimpsest of influences
  • COLLECTED WORKS MASAYA MATSUURA
    A lesson from teacher: PaRappa’s creator looks back on his transformative time in games
  • COLLECTED WORKS KEIICHIRO TOYAMA
    The creator of Silent Hill looks back on a long, horrifying career – and ahead to his big return to the genre
  • Shifting foundations
    Game engines are the bedrock on which the game industry is constructed. What happens when cracks emerge?
  • Mixed results
    Meta Quest 3 gives MR a platform on which to shine – but what can it offer to games?
Themen | 002/2024 (12.01.2024)
  • CALL OF THE WILD
    Don’t call it a comeback: how the creators of Payday are bringing the heist genre into the future with Den Of Wolves
  • Alone In The Dark
    How Infogrames’ sur vival horror bridged the gap between Cthulhu and Resident Evil
  • THE MERMAID’S TONGUE
    No detective can resist the siren call of a locked-room mystery
  • Human connection
    Audio veteran Adam Chapman on his new voice production studio, Fire Poets, and the threat of AI
  • The Outer Limits
    Journeys to the farthest reaches of interactive entertainment
Themen | 003/2024 (06.02.2024)
  • IKUMI NAK A MUR A
    From artist to studio head, how Unseen’s CEO is breaking boundaries and borders
  • Power and responsibility
    Is the industry heading for a crash? And, if so, who’s going to do something about it?
  • HALO WARS
    How Ensemble’s final game went from skunkworks experiment to part of Microsoft’s biggest series
  • FOOL’S THEORY
    How a studio in Poland’s secluded south caught the eyes of Larian, 11 Bit and CD Projekt Red
  • Dialogue
    Send your views, using ‘Dialogue’ as the subject line, to edge@futurenet.com. Our letter of the month wins an exclusive Edge T-shirt
Themen | 004/2024 (06.03.2024)
  • GOAL ORIENTED
    How do game developers invent new sports? We join the strategists patrolling the sidelines to find out
  • BIPEDAL TO THE METAL
    How an eclectic development history, from Grow Home to Mirror’s Edge, has led to a futuristic racer with a uniquely human footprint
  • ONE CITY BLOCK
    Warren Spector's dream game has never come to fruition, but its legacy lives on. Could a new generation of developers finally make it a reality?
  • Artificial interaction
    Do AI-powered NPCs and machine-authored narrative chart a positive way for ward for games? And what is being risked?
  • THE MAKING OF …VIDEOVERSE
    How one developer tapped the Internet’s past to tell a timeless story of human connection
Themen | 005/2024 (05.04.2024)
  • SLEEPERHIT
    A world-exclusive look at Star ward Vector, the indie RPG sequel with Mass Effect in its sights
  • THE ORIGINS OF TRIPLE-A
    Where did the industry´s favourite overused descriptor come from? And what use does it have today?
  • PAUL GOUGE
    Playdemic co-founder Paul Gouge discusses starting all over again in the mobile market with ForthStar
  • FINAL FANTASY XVI
    How Creative Business Uni III reinvented a beloved RPG series in the action packed FINAL FANTASY XVI
  • Platform games
    As Xbox commits to mutiformat, what does it mean for consoles?
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Porträt von Edge (UK)

Das Edge-Magazin ist der führende Name im Spiele-Journalismus und wird jedem echten Fan von plattformübergreifenden Spielen bekannt sein. Das Wunderbare an Edge ist, dass es im Gegensatz zu so gut wie jedem anderen Spielemagazin da draußen nicht an eine bestimmte Plattform gebunden ist, die PC-, PS3 Xbox360-, Wii-, PSVita-, DS- und sogar iOS-Spiele umfasst. Edge ist ein Mekka für Spielejournalisten, mit Beiträgen von führenden Autoren aller Formate, und enthält bekanntermaßen fachkundige und ehrliche Rezensionen, alle aktuellen Nachrichten, faszinierende Einsichten und Ansichten aus der Spieleindustrie und Features über die Natur des Spielens als Ganzes. Edge ist wunderschön gestaltet und produziert und ein Muss für jeden Gamer. Ein beständiger Lieferant von feinen Covern, obendrein.
Leserbewertungen

Die EDGE ist für mich eine der interessantesten Zeitschriften im Videogames Bereich - und auch die einzige, bei der es Sinn macht, sie auf Papier zu abonnieren. Das ambitionierte Layout, die gut recherchierten Hintergrundartikel, etwa zur Entwicklungsgeschichte einzelner Titel - und die unkonventionelle aber faire Weise, Spiele zu rezensieren macht die Edge zu einem besonderen Paket.

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In der aktuellen Ausgabe von Edge (UK)

  • Platform games
    As Xbox commits to mutiformat, what does it mean for consoles?
  • Making it so
    Inside Bridge Command, a life-sized starship ready to propel you into space
  • Changing tunes
    How a classical composer’s innovative technology aims to revolutionise videogame soundtracks
  • Letters of note
    How Kind Words’ unexpected success paved the way for a sequel that takes players outside
  • WORK OF ART
    Your environment becomes your canvas in Impossible’s summer y painting adventure, Été
  • ARCADE WATCH
    Keeping an eye on the coin-op gaming scene
  • Soundbytes
    Game commentary in snack-sized mouthfuls
  • THIS MONTH ON EDGE
    Some of the other things on our minds when we weren’t doing everything else
  • Trigger Happy
    Shoot first, ask questions later
  • The Outer Limits
    Journeys to the farthest reaches of interactive entertainment
  • Narrative Engine
    Write it like you stole it
  • SLEEPERHIT
    A world-exclusive look at Star ward Vector, the indie RPG sequel with Mass Effect in its sights
  • THE ORIGINS OF TRIPLE-A
    Where did the industry´s favourite overused descriptor come from? And what use does it have today?
  • PAUL GOUGE
    Playdemic co-founder Paul Gouge discusses starting all over again in the mobile market with ForthStar
  • FINAL FANTASY XVI
    How Creative Business Uni III reinvented a beloved RPG series in the action packed FINAL FANTASY XVI
  • AKUPARA GAMES
    Helping others find success, from empowering modders to romancing Colonel Sanders
  • PLAY
    REVIEWS. PERSPECTIVES. INTERVIEWS. AND SOME NUMBERS
  • Post Script
    You can never tell the same story twice (contains spoilers)
  • Post Script
    Uniting a world through redemption and reconciliation
  • The Talos Principle
    How a thirst for story telling helped us come to terms with human extinction
  • Hitman 3
    A progress report on the games we just can’t quit