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Aktuelle Ausgabe

PRECIOUS CARGO
Exploring Hideo Kojima’s new perspective as he prepares delivery of the sequel to Death Stranding

FURY’S ROAD
When Raw Fury was founded in Stockholm a decade ago, it was as an “un-publisher”. It would “treat people like people”, would be “for happiness over profit”, and would respect videogames as “art”, granting them the same status as other, more established media. This particular approach, it said, would tip the balance more in favour of developers, allowing them to “find success, be happy, and stay independent”.

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 006/2025

RICHARD GARFIELD
The creator of Magic: The Gathering on card games, videogames and gameshows

NEW DAWN
A trip to Silent Hill reinvigorated Bloober Team. Now the Polish horror studio is ready for its homecoming

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 005/2025

PIECE OF MIND
Leslie Benzies’ first game since GTAV is refreshingly old-fashioned – even as it makes way for an ambitious future

COLLECTED WORKS MARK HEALEY
The coder with an artist’s flair on 8bit beginnings, making a splash with UGC, and returning to the god game genre

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 004/2025

HEAVY HITTER
Doom looks to the past for its biggest – and weightiest – iteration yet

GHOSTS IN THE MACHINE
Uncovering the secrets of Animal Well, Tunic and UFO 50

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Porträt von Edge (UK)

Das Edge-Magazin ist der führende Name im Spiele-Journalismus und wird jedem echten Fan von plattformübergreifenden Spielen bekannt sein. Das Wunderbare an Edge ist, dass es im Gegensatz zu so gut wie jedem anderen Spielemagazin da draußen nicht an eine bestimmte Plattform gebunden ist, die PC-, PS3 Xbox360-, Wii-, PSVita-, DS- und sogar iOS-Spiele umfasst. Edge ist ein Mekka für Spielejournalisten, mit Beiträgen von führenden Autoren aller Formate, und enthält bekanntermaßen fachkundige und ehrliche Rezensionen, alle aktuellen Nachrichten, faszinierende Einsichten und Ansichten aus der Spieleindustrie und Features über die Natur des Spielens als Ganzes. Edge ist wunderschön gestaltet und produziert und ein Muss für jeden Gamer. Ein beständiger Lieferant von feinen Covern, obendrein.

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Das Edge-Magazin ist der führende Name im Spiele-Journalismus und wird jedem echten Fan von plattformübergreifenden Spielen bekannt sein. Das Wunderbare an Edge ist, dass es im Gegensatz zu so gut wie jedem anderen Spielemagazin da draußen nicht an eine bestimmte Plattform gebunden ist, die PC-, PS3 Xbox360-, Wii-, PSVita-, DS- und sogar iOS-Spiele umfasst. Edge ist ein Mekka für Spielejournalisten, mit Beiträgen von führenden Autoren aller Formate, und enthält bekanntermaßen fachkundige und ehrliche Rezensionen, alle aktuellen Nachrichten, faszinierende Einsichten und Ansichten aus der Spieleindustrie und Features über die Natur des Spielens als Ganzes. Edge ist wunderschön gestaltet und produziert und ein Muss für jeden Gamer. Ein beständiger Lieferant von feinen Covern, obendrein.
Leserbewertungen

Die EDGE ist für mich eine der interessantesten Zeitschriften im Videogames Bereich - und auch die einzige, bei der es Sinn macht, sie auf Papier zu abonnieren. Das ambitionierte Layout, die gut recherchierten Hintergrundartikel, etwa zur Entwicklungsgeschichte einzelner Titel - und die unkonventionelle aber faire Weise, Spiele zu rezensieren macht die Edge zu einem besonderen Paket.

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In der aktuellen Ausgabe von Edge (UK)

  • Artificial hope
    As the first demos of AI-generated games become playable, what’s their purpose – and their cost?
  • Escape artistry
    How developer NikkiJay created a game by channelling her difficult upbringing within a cult
  • The Outer Limits
    Journeys to the farthest reaches of interactive entertainment
  • JUMP SHIP
    Playing every role in a dynamic co-op space opera
  • WILL: FOLLOW THE LIGHT
    Alone against the elements in this unconventional walking sim
  • PRECIOUS CARGO
    Exploring Hideo Kojima’s new perspective as he prepares delivery of the sequel to Death Stranding
  • LINKED TO THE PAST
    Hands-on with Switch 2 and the games that are leading the way for Nintendo´s new generation.
  • FURY’S ROAD
    When Raw Fury was founded in Stockholm a decade ago, it was as an “un-publisher”. It would “treat people like people”, would be “for happiness over profit”, and would respect videogames as “art”, granting them the same status as other, more established media. This particular approach, it said, would tip the balance more in favour of developers, allowing them to “find success, be happy, and stay independent”.
  • SPLINTER CELL: CHAOS THEORY
    How missed opportunities and difficult conditions forged a stealth classic. How Ubisoft Montreal took back the reins of "Splinter Cell" with the refined stealth of "Chaos Theory".
  • HOLLOW PONDS
    A meeting in a pub led to a decades-long conversation, and games unlike any other
  • Post Script
    Expedition 33’s fantasy dismantles the world, and its genre
  • No More Heroes
    The anarchic Japanese vision of America that gave us videogaming’s Don Quixote
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