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Themen | 002/2024 (12.01.2024)
  • CALL OF THE WILD
    Don’t call it a comeback: how the creators of Payday are bringing the heist genre into the future with Den Of Wolves
  • Alone In The Dark
    How Infogrames’ sur vival horror bridged the gap between Cthulhu and Resident Evil
  • THE MERMAID’S TONGUE
    No detective can resist the siren call of a locked-room mystery
  • Human connection
    Audio veteran Adam Chapman on his new voice production studio, Fire Poets, and the threat of AI
  • The Outer Limits
    Journeys to the farthest reaches of interactive entertainment
Themen | 003/2024 (06.02.2024)
  • IKUMI NAK A MUR A
    From artist to studio head, how Unseen’s CEO is breaking boundaries and borders
  • Power and responsibility
    Is the industry heading for a crash? And, if so, who’s going to do something about it?
  • HALO WARS
    How Ensemble’s final game went from skunkworks experiment to part of Microsoft’s biggest series
  • FOOL’S THEORY
    How a studio in Poland’s secluded south caught the eyes of Larian, 11 Bit and CD Projekt Red
  • Dialogue
    Send your views, using ‘Dialogue’ as the subject line, to edge@futurenet.com. Our letter of the month wins an exclusive Edge T-shirt
Themen | 004/2024 (06.03.2024)
  • GOAL ORIENTED
    How do game developers invent new sports? We join the strategists patrolling the sidelines to find out
  • BIPEDAL TO THE METAL
    How an eclectic development history, from Grow Home to Mirror’s Edge, has led to a futuristic racer with a uniquely human footprint
  • ONE CITY BLOCK
    Warren Spector's dream game has never come to fruition, but its legacy lives on. Could a new generation of developers finally make it a reality?
  • Artificial interaction
    Do AI-powered NPCs and machine-authored narrative chart a positive way for ward for games? And what is being risked?
  • THE MAKING OF …VIDEOVERSE
    How one developer tapped the Internet’s past to tell a timeless story of human connection
Themen | 005/2024 (05.04.2024)
  • SLEEPERHIT
    A world-exclusive look at Star ward Vector, the indie RPG sequel with Mass Effect in its sights
  • THE ORIGINS OF TRIPLE-A
    Where did the industry´s favourite overused descriptor come from? And what use does it have today?
  • PAUL GOUGE
    Playdemic co-founder Paul Gouge discusses starting all over again in the mobile market with ForthStar
  • FINAL FANTASY XVI
    How Creative Business Uni III reinvented a beloved RPG series in the action packed FINAL FANTASY XVI
  • Platform games
    As Xbox commits to mutiformat, what does it mean for consoles?
Themen | 006/2024 (23.04.2024)
  • COMING IN TO LAND
    The creator of Spelunky, plus a supergroup of indie developers, have spent the best part of a decade making 50 games. Has the journey been worth it?
  • THE MAKING OF . . .AMERICAN ARCADIA
    How a contrast of perspectives added extra layers to a sidescrolling platform game
  • BLUE MANCHU
    How enforced early retirement eventually led Jonathan Chey back to System Shock
  • Absolute state of the union
    GDC will have wrapped up by the time you read this, such is the nature of print publishing. But this annual gathering of videogame developers remains a useful barometer of more evergreen concerns: what’s on the mind of developers today, and where the industry might be heading tomorrow. Rarely has the gap between the two been wider than it appeared this year.
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Porträt von Edge (UK)

Das Edge-Magazin ist der führende Name im Spiele-Journalismus und wird jedem echten Fan von plattformübergreifenden Spielen bekannt sein. Das Wunderbare an Edge ist, dass es im Gegensatz zu so gut wie jedem anderen Spielemagazin da draußen nicht an eine bestimmte Plattform gebunden ist, die PC-, PS3 Xbox360-, Wii-, PSVita-, DS- und sogar iOS-Spiele umfasst. Edge ist ein Mekka für Spielejournalisten, mit Beiträgen von führenden Autoren aller Formate, und enthält bekanntermaßen fachkundige und ehrliche Rezensionen, alle aktuellen Nachrichten, faszinierende Einsichten und Ansichten aus der Spieleindustrie und Features über die Natur des Spielens als Ganzes. Edge ist wunderschön gestaltet und produziert und ein Muss für jeden Gamer. Ein beständiger Lieferant von feinen Covern, obendrein.
Leserbewertungen

Die EDGE ist für mich eine der interessantesten Zeitschriften im Videogames Bereich - und auch die einzige, bei der es Sinn macht, sie auf Papier zu abonnieren. Das ambitionierte Layout, die gut recherchierten Hintergrundartikel, etwa zur Entwicklungsgeschichte einzelner Titel - und die unkonventionelle aber faire Weise, Spiele zu rezensieren macht die Edge zu einem besonderen Paket.

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In der aktuellen Ausgabe von Edge (UK)

  • Absolute state of the union
    GDC will have wrapped up by the time you read this, such is the nature of print publishing. But this annual gathering of videogame developers remains a useful barometer of more evergreen concerns: what’s on the mind of developers today, and where the industry might be heading tomorrow. Rarely has the gap between the two been wider than it appeared this year.
  • Snap decisions
    One thing interactive entertainment has always been short on, when it comes to covering life’s essential subjects: games about tea. Correcting this imbalance might not have been V Buckenham’s intent in developing game-creation app Downpour, but it does seem to be infused within it.
  • Here be Dragons
    What does Poland’s key game dev conference have in store?
  • GETTING MEDIEVAL
    Prepare for an almighty paladingdong in Knights In Tight Spaces
  • Soundbytes
    Game commentary in snack-sized mouthfuls
  • THIS MONTH ON EDGE
    Some of the other things on our minds when we weren’t doing ever ything else
  • COMING IN TO LAND
    The creator of Spelunky, plus a supergroup of indie developers, have spent the best part of a decade making 50 games. Has the journey been worth it?
  • THE MAKING OF . . .AMERICAN ARCADIA
    How a contrast of perspectives added extra layers to a sidescrolling platform game
  • BLUE MANCHU
    How enforced early retirement eventually led Jonathan Chey back to System Shock