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Themen | 008/2023 (14.07.2023)
  • Accounting for Carbon Offsets
    Robust reporting principles to improve today’s carbon-trading markets
  • What Smart Companies Know About Integrating AI
    Jim Peterson, Mercury’s CEO and a finance veteran, knew from the outset that AI was crucial for creating the personalized customer journeys that would be at the heart of Mercury’s offering. So in 2021 the company began searching for an AI-driven engine that could give every customer the right nudge at the right time through the right channel and in the right sequence.
Inhaltsverzeichnis
Themen | 010/2023 (23.09.2023)
  • When Diversity Meets Feedback
    How to promote candor across cultural, gender, and generational divides
  • What Does “Stakeholder Capitalism” Mean to You?
    A guide to the four main types
  • We’re All Programmers Now
    With generative AI, anyone can code. Here’s how to help your enterprise embrace this change.
Inhaltsverzeichnis
Themen | 012/2023 (24.11.2023)
  • What Today’s Rainmakers Do Differently
    Business development at professional services firms is outdated. Here’s what works now.
  • Private Equity Needs a New Talent Strategy
    Higher interest rates and competition have changed the nature of the business. Now the industry must find a new approach to developing leaders.
  • STORY-TELLING AUTHORS THAT DRIVES BOLD CHANGE
    How to craft a narrative that matters
  • A Step-by-Step Guide to Real-Time Pricing
    An advanced AI model considers much more than what competitors are charging.
  • Middle Management Is the Key to Sustainability
    How unsung heroes ensure a company’s impact
Themen | 002/2024 (27.01.2024)
  • Leading in a World Where AI Wields Power of Its Own
    New systems can learn autonomously and make complex judgments. Leaders need to understand these “autosapient” agents and how to work with them.
  • Leading in the Flow of Work
    Leadership development programs traditionally provide extensive training in how to influence and coach people, give feedback, build trust, and more. A new approach, which draws on faculties everyone already possesses, can greatly enhance those efforts. The leadership-in-flow model focuses on activating your inner core—your best self—by tapping into five energies: purpose, wisdom, growth, love, and self-realization.
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Themen | 004/2024 (30.03.2024)
  • How Companies Should Weigh In on a Controversy
    On April 1, 2023, just as the March Madness college basketball tournament was getting underway, the transgender influencer Dylan Mulvaney uploaded a sponsored post to Instagram to promote Bud Light. The backlash was immediate and cut deep. The beer brand was condemned by social conservatives across the United States, who launched a boycott.
  • Don’t Let Gen AI Limit Your Team’s Creativity
    No one doubts ChatGPT’s ability to generate lots of ideas. But are those ideas any good? In a recent real-world experiment, teams engaged in a creative problem-solving task saw modest gains from AI assistance for the most part—and some underperformed.
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Porträt von Harvard Business Review

Am Puls der Ökonomie – innovative Unternehmenskonzepte erkennen, alles über Trends im Management erfahren. Die Harvard Business Review ist die renommierteste Fachzeitschrift für Managementthemen und das bereits seit 1922.

Welche Inhalte bietet die Harvard Business Review?

Harvard Business Review ist ein, wenn nicht das Ratgeber- und Informationsmagazin zu Wirtschafts- und Managementthemen. Führung, Organisation, Strategie, Planung die Themen im Magazin sind vielfältig und werden mit spannenden Reportagen vornehmlich Führungskräften nahegebracht. Zum Konzept der Zeitschrift gehört es auch, sich nicht an fiktiven Szenarien zu orientieren, Fallbeispiele und stichhaltige Analysen geben fundierte Orientierungshilfen und schaffen einen teils neuen Blick auf Themen wie Kommunikation, Marketing, der eigenen Produktivität im Beruf. Ebenso steht das Magazin mit seiner Berichterstattung für neuen Input zu effektiven Karriereplanung. Selbstmanagement und persönliche Weiterentwicklung als Führungskraft sind neben den großen Managementthemen die Schwerpunkte im Magazin.
Reportagen über innovative Ansätze zur Unternehmensführung, die Präsentation von neuen Trends im Management und die auch teilweise kritische Auseinandersetzung mit zukunftsweisenden Unternehmenskonzepten und deren Anwendbarkeit in der Praxis sind Herausforderungen, der sich die Harvard Business Review stellt. Mit den Themen auseinandergesetzt wird zumeist aus US-amerikanischer Sicht, handelt es sich doch bei dem Magazin um die US-Originalausgabe.

Wer sollte die Harvard Business Review lesen?

Die Harvard Business Review richtet sich an Führungskräfte, die sich selbst und ihre Unternehmen effektiver führen wollen. Das Magazin ist besonders für die qualifizierte und interessierte junge Wirtschaftselite interessant, die top-informiert nicht nur im deutschsprachigen Raum, sondern Management-Know-how aus Übersee zur Erweiterung des eigenen Backgrounds suchen.

Das Besondere an der Harvard Business Review

Ein echtes Schwergewicht unter den Managementmagazinen – die Harvard Business Review ist das Magazin für Führungskräfte. Hier kommen die profiliertesten Managementvordenker zu Wort und liefern umfassende Einblicke und Best Practices auf verständliche, lehrreiche und ebenso leicht anwendbare Art und Weise.

  • erscheint mit 6 Ausgaben im Jahr, alle zwei Monate
  • 340.000 verkaufte Exemplare (Alliance for Audited Media/Juni 2019)
  • Die großen Managementthemen in einem Magazin vereint.

Der Verlag hinter der Harvard Business Review

Was haben Barak Obama, Bill Gates und Mark Zuckerberg gemeinsam? Sie genossen alle ihr Studium an der renommierten Harvard Universität, der zu 100% der Harvard Business Publishing, der Verlag hinter der Harvard Business Review, gehört. 1994 als nicht-gewinnorientierte Organisation gegründet, zählt er mit seinen 12 international lizenzierten Ausgaben u. a. der deutschsprachigen Ausgabe Harvard Business Manager, Büchern sowie vielfältigen digitalen Inhalten zu den Top-Medienhäusern in puncto Wirtschaftsmagazinen.
450 Mitarbeiter, hauptsächlich in Boston aber auch in Büros in New York City, India und England schlagen eine Brücke zwischen wirtschaftswissenschaftlichem Ansatz und Unternehmenskultur. Die Website www.hbr.org gibt den Blick frei auf die spannenden Analysen des Verlags.

Alternativen zur Harvard Business Review

Die Harvard Business Review ist der Klassiker unter den Magazinen für Führungskräfte und entsprechend das Aushängeschild in der Kategorie der Management Zeitschriften. Die Rubrik ist reich an Alternativen und bietet neben internationalen Titel auch viele auf den deutschsprachigen Raum zugeschnittene Angebote. Profitieren Sie vom Magazin Harvard Business Manager, die deutschsprachige Ausgabe des Klassikers. Das Manager Magazin oder Capital sind ebenfalls sehr informative Wirtschaftsmagazine, die sich am Puls der Ökonomie bewegen. Mit Textilwirtschaft oder Hotelier finden sich in der Kategorie auch Zeitschriften, die spezielle Wirtschaftszweige fokussieren.

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In der aktuellen Ausgabe von Harvard Business Review

  • Don’t Let Gen AI Limit Your Team’s Creativity
    No one doubts ChatGPT’s ability to generate lots of ideas. But are those ideas any good? In a recent real-world experiment, teams engaged in a creative problem-solving task saw modest gains from AI assistance for the most part—and some underperformed.
  • For Start-Ups Seeking Talent, a Lofty Purpose Can Backfire
    The guidance for established companies is clear and backed by research: Having and communicating a social vision will help you attract employees. Erasmus University’s Murat Tarakci and a colleague—Timo van Balen of Utrecht University—wondered if young firms should follow the same advice. So they tracked responses to the job postings of 795 new U.S. and Canadian ventures. Those highlighting a social mission received 46% fewer applications than others. The conclusion:
  • How Fast Should Your Company Really Grow?
    Perhaps no issue attracts more senior leadership attention than growth does. And for good reason. Growth—in revenues and profits—is the yardstick by which we tend to measure the competitive fitness and health of companies and determine the quality and compensation of its management. Analysts, investors, and boards pepper CEOs about growth prospects to get insight into stock prices.
  • Create a System to Grow Consistently
    Five elements can move you beyond episodic success.
  • How to Succeed in an Era of Volatility
    Invest in prediction, adaptability, and resilience.
  • Bring Human Values to AI
    Speed and efficiency used to be the priority. Now issues such as safety and privacy matter too.
  • Redesigning Retirement
    Today´s workforce and workplace are in unprecedented flux. Organizations have serious talent gaps to fill, for all sorts of reasons: high employee turnover, low employee engagement, the dramatic shift to remote and hybrid work, the continuing Baby Boomer retirement wave, rapid advances in technology. Many of the most critical positions require sophisticated skills, experience, and social acumen.
  • Nurturing Innovation
    A great idea isn’t enough. Leaders must create an environment that allows teams to collaborate successfully over time.
  • Heavy Machinery Meets AI
    Combining digital and analog machines will upend industrial companies.
  • How Companies Should Weigh In on a Controversy
    On April 1, 2023, just as the March Madness college basketball tournament was getting underway, the transgender influencer Dylan Mulvaney uploaded a sponsored post to Instagram to promote Bud Light. The backlash was immediate and cut deep. The beer brand was condemned by social conservatives across the United States, who launched a boycott.
  • Retailers & Health Systems Can Improve Care Together
    They should coordinate their complementary services to help consumers and better address the needs of employers and insurers.
  • How Machine Learning Will Transform Supply Chain Management
    The Covid-19 pandemic, the Russia-Ukraine conflict, trade wars, and other events in recent years have disrupted supply chains and highlighted the critical need for businesses to improve planning in order to be more agile and resilient. Yet companies struggle with this challenge. One major cause is flawed forecasting, which results in delivery delays, inventory levels that are woefully out of sync with demand, and disappointing financial performance.
  • Does Capitalism Need Reform—or Revolution?
    New books come down on both sides of the debate.
  • Why Consistent Growth Is So Challenging
    Cracking the code on sustained profitable growth | page 37
  • Renée Fleming
    Shy as a child, Fleming thought she’d grow up to be a music teacher like her parents. Instead she became the reigning American soprano of her era, performing at opera houses around the world and winning five Grammys. She has excelled in other arenas, too: indie recordings, Broadway roles, adviser and artistic director positions at performing arts companies, and a World Health Organization ambassadorship. Her most recent project is curating Music and Mind, a book exploring the link between the arts and well-being.